Pages

Saturday, August 14, 2010

RINDU KAT MEREKA.....

tgh duduk2 memerah idea nk wat design tetiba tringat kat adik kecik.... Fatimah Zahrah namanye.... bari brusia 5 tahun.... tapi mulut bceloteh mcm bdak brumur 8 tahun..... tak de kekangan lgsg...


satu memori dtg melintas.... bukannye idea nk wat keje ni.... tp memori masa blik kmpg tuk wat inventori ari tu.... kebetulan masa blik, fatimah dan adik bongsu aku pon ade.... sepanjang minggu la jawabnye aku mjaga dorg.... waktu mlm je la... siang aku g site....


fatimah ni or cek ah or da ah panggilan manja ktorg abg kakak ni bg kt dia ni mmg gemar bceloteh n mkan... she a cute little girl... too adorable.... lately dia byk jg mgalah dgn si bongsu ni.. amiruddin or ateq.... 


i was too busy doing ny project at that time... smpi tak de masa nk layan kerenah si kecik berdua ni... nk memburukkn keadaan lg time tu aku dmam truk plak... hhmmmmm mmg hbis mood la kalo nk mlayan bdk2 yg tlampau aktif ni.... sian dorg kan


and di suatu mlm yg panas.. aku kuar la dr blik perapan aku tuk mcari segelas air d dapur.. then suddenly i  heard sora bdk2 menangis... sayup je... sedih je bunyi nye....di dlm bilik air yg dkt dgn dapur tu....


then aku pon tolak la pintu toilet tu... ternmpk la aku akan cek ah yg sdg menangis tersedu2... dia tgh peewee masa tu.... selalunye dia nk basuh sndiri peewee dia.... ta nak org lain masuk cmpur...


bile aku tgok dia mcm tgh bsedih smbil bsuh peewee.. aku pon tolong la... smbil2 mgusap rambut perang n kerinting dia tu.... aku tnya...:


aku, " nape da ah nangis sorg2 dlm bilik air ni...????  gaduh dgn ateq ke???"


cek ah, " taakkk..... iskh... iskh.... da ah tanak dok sini..... da ah tak suka dok sini.... da ah rindu kat makk..."


sayu pulak hati aku dgr dia ckp mcm tu...


aku pon pujuk dia....


aku," da ah... awat da ah xsuke dok sini...? da ah lapaq ekkk...??


cek ah," haaa... da ah lapaq.... da ah xsuka dok sini sbb kak sarah dh ta nak kawan dgn da ah... da ah nk blik rumah... da ah nk kwn dgn kak yan...dgn kak yah.... da ah tanak kwn dgn ksarah... iskh...iskh... mama pon da ah tak nak kawan... iskh... iskh...."


aku jd sedih lak tgk dia nangis mcm tu... rasa bersalah lak sbb tlalu ralit dgn keja2 univrsity aku ni... ishhhh budak umur 5 tahun  pun tau rasa sunyi.... td mmg aku ada ,marah dia sbb conteng map yg aku penat2 wat siang td.... tp xde la teruk sgt... mgkin sbb aku xpenah marah kt dia yg tetiba hati sekicik ni jd sensitive sgt....
aku pon pujuk la dia...


aku," ok... ksara minta maap k.... nti kita wat nasi goreng ayan dgn teloqqq... da ah sukakan.... pasni blh tak ksarah jd kawan da ah blik...???" aku minta dgn muka simpati...


cek ak, " ta nak kawan dgn ksarah dh.... da ah nk mkn nasi.... da ah nk blik rumah mak.... da ah rindu kt mak...."


aku," ok... nti kita mkn nasi..... mak da ah kan pi kl... kat rumah mana ada org pon kan.... kalo da ah rindu jg nti kita tlipon mak k... tp skrg dh pukul 12 tghmlm lbih ni... mak da ah mesti dh tdoq kan.... esok kita ckp kt abh kata nk kol mak k.... jom la ni kita pi mkn dulu....


hmmmm... itu la antara kisah yg blaku masa aku blik rumah kejap baru2 ni.... sian si kecik tu.... dorg pon dh paham makna sunyi dan rindu.... harap2 nti time aku dh ada anak nti aku blh jd ibu yg baik....


p/s: soryyy da ah... kak sarah minta maaf byk2 k... nti kita kawan balik k.... 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...